«Αν γνωρίζαμε και κατανοούσαμε τα πράγματα λίγο περισσότερο, όλοι μας θα ζούσαμε πιο ευτυχισμένες ζωές. Και υπάρχει τρόπος να τα μάθουμε και υπάρχει δρόμος προς την ελευθερία...»
– Λ. Ρον Χάμπαρντ
Η ΜΕΓΑΛΗ ΑΙΘΟΥΣΑ ΥΠΟΔΟΧΗΣ

Για περισσότερα από 200 χρόνια, οι επισκέπτες έμπαιναν στην Έπαυλη Σαιντ Χιλ μέσα από αυτή τη Μεγάλη Αίθουσα Υποδοχής. Σήμερα, η αίθουσα είναι όπως ήταν όταν ο Λ. Ρον Χάμπαρντ διέμενε εδώ. Μεταξύ άλλων αξιοσημείωτων επίπλων είναι οι καρέκλες από καστανέρυθρο μαόνι του 19ου αιώνα σε κάθε πλευρά του τραπεζιού της εισόδου.

Η δρύινη επένδυση και τα δρύινα πατώματα από την εποχή του 18ου αιώνα στην Αγγλία είναι αυθεντικά στο κτήριο. Το 2011, τα πάντα ανακαινίστηκαν προσεκτικά χρησιμοποιώντας μεθόδους και υλικά από τη δεκαετία του 1790.

Τα μενταγιόν στους τοίχους γύρω από τη Μεγάλη Αίθουσα Υποδοχής απεικονίζουν τα στοιχεία από το επίσημο οικόσημο της οικογένειας Χάμπαρντ. Το κεντρικό μενταγιόν φέρει το μότο «Honest Fidelitas Libertas», που σημαίνει «Ειλικρίνεια, Εμπιστοσύνη, Ελευθερία».

Οι κολόνες από ισπανικό μαύρο μάρμαρο, που τοποθετήθηκαν από τον Μαχαραγιά της Τζαϊπούρ, υπηρετούν ως μια πύλη προς το Εσωτερικό Χολ. Το μάρμαρο Marquina, που είναι εισαγόμενο από την επαρχία Βισκάια βόρεια της Μαδρίτης, διακρίνεται για τις γυαλιστερές γραμμώσεις του σε λευκό περλέ χρώμα.

Οι γαλλικές πόρτες στο τέρμα του Εσωτερικού Χολ οδηγούν στη βεράντα που έχει θέα την ιδιοκτησία και τους κήπους του Σαιντ Χιλ πιο πέρα.

Οι κολόνες από ισπανικό μαύρο μάρμαρο, που τοποθετήθηκαν από τον Μαχαραγιά της Τζαϊπούρ, υπηρετούν ως μια πύλη προς το Εσωτερικό Χολ. Το μάρμαρο Marquina, που είναι εισαγόμενο από την επαρχία Βισκάια βόρεια της Μαδρίτης, διακρίνεται για τις γυαλιστερές γραμμώσεις του σε λευκό περλέ χρώμα.

Οι γαλλικές πόρτες στο τέρμα του Εσωτερικού Χολ οδηγούν στη βεράντα που έχει θέα την ιδιοκτησία και τους κήπους του Σαιντ Χιλ πιο πέρα.

ΤΟ ΣΑΛΟΝΙ

Κατά τη διάρκεια της διαμονής του Λ. Ρον Χάμπαρντ, το Σαλόνι χρησιμοποιούνταν τόσο για την υποδοχή επισκεπτών στην Έπαυλη όσο και για οικογενειακές συγκεντρώσεις. Ο Λ. Ρον Χάμπαρντ ήταν ένα μακροχρόνιο μέλος της παγκοσμίως διάσημης Λέσχης των Εξερευνητών, και στις εσοχές από φύλλα χρυσού φυλάσσονται πολύτιμα αντικείμενα από τις αποστολές που διεξήγαγε κατά τις δεκαετίες του 1930 και του 1940.

Η επένδυση από καναδικό κόκκινο πεύκο προστέθηκε στα τέλη του 19ου αιώνα, σύμφωνα με το αρχιτεκτονικό στιλ της Αντιβασιλείας εκείνης της εποχής. Μια πρόσφατη ανακαίνιση αποκάλυψε μια συναρπαστική λεπτομέρεια χαμένης αρχιτεκτονικής ιστορίας: κάτω από τα ξύλινα έπιπλα της Αντιβασιλείας, η δρύινη επένδυση από την εποχή του 18ου αιώνα στην Αγγλία παραμένει άθικτη.

Ο ΧΕΙΜΕΡΙΝΟΣ ΚΗΠΟΣ

Ένα περίτεχνο εσωτερικό περιστύλιο οδηγεί από το Σαλόνι στο θερμοκήπιο, ή στον Χειμερινό Κήπο. Κατά τη διάρκεια της διαμονής του Λ. Ρον Χάμπαρντ, ο Χειμερινός Κήπος χρησίμευε ως τραπεζαρία. Ήταν επίσης, η παραδοσιακή τοποθεσία για το χριστουγεννιάτικο δέντρο του Σαιντ Χιλ.

Το σπάνιο πιάνο με ουρά Erard του 1852 είναι μια μόνιμη εγκατάσταση στον Χειμερινό Κήπο από τότε που ο Λ. Ρον Χάμπαρντ απέκτησε το όργανο από το Παρίσι το 1959.

Ο ΧΕΙΜΕΡΙΝΟΣ ΚΗΠΟΣ

Ένα περίτεχνο εσωτερικό περιστύλιο οδηγεί από το Σαλόνι στο θερμοκήπιο, ή στον Χειμερινό Κήπο. Κατά τη διάρκεια της διαμονής του Λ. Ρον Χάμπαρντ, ο Χειμερινός Κήπος χρησίμευε ως τραπεζαρία. Ήταν επίσης, η παραδοσιακή τοποθεσία για το χριστουγεννιάτικο δέντρο του Σαιντ Χιλ.

Το σπάνιο πιάνο με ουρά Erard του 1852 είναι μια μόνιμη εγκατάσταση στον Χειμερινό Κήπο από τότε που ο Λ. Ρον Χάμπαρντ απέκτησε το όργανο από το Παρίσι το 1959.

ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΟΥ Λ. ΡΟΝ ΧΑΜΠΑΡΝΤ

Από αυτό το γραφείο, ο Λ. Ρον Χάμπαρντ, ως ο πρώτος Γενικός Διευθυντής της Εκκλησίας της Scientology, επέβλεψε την εξαιρετική ανάπτυξη της θρησκείας στις αρχές και στα μέσα της δεκαετίας του 1960. Ως απόδειξη αυτής της νέας εποχής εξάπλωσης, (στη γωνία του δωματίου, στα αριστερά) βρίσκεται μια βρετανικής κατασκευής μηχανή τέλεξ Creed and Company – ένα σπάνιο αντικείμενο για την εποχή. Είχε εγκατασταθεί για να διευκολύνει την επικοινωνία με τις Εκκλησίες από την Αφρική έως την Αμερική.

Ο Λ. Ρον Χάμπαρντ καθοδήγησε προσωπικά τον σχεδιασμό και τη διακόσμηση αυτού του γραφείου, και μεταξύ άλλων αξιοσημείωτων επίπλων είναι οι απλίκες ναυτικού στιλ (που αντικατοπτρίζουν τη διά βίου αγάπη του για τη θάλασσα), το ειδικά σχεδιασμένο ανοιχτόχρωμο δρύινο γραφείο και τα κόκκινα δερμάτινα καθίσματα για το προσωπικό του.

Οι εργαζόμενοι του Σαιντ Χιλ που περνούσαν έξω από το γραφείο του Λ. Ρον Χάμπαρντ τον άκουγαν συχνά να παίζει το εκκλησιαστικό όργανο Wurlitzer και το καινοτόμο συνθεσάιζερ Mellotron. Το Mellotron του ήταν μεταξύ των πρώτων στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Το γραφείο του Λ. Ρον Χάμπαρντ διατηρεί επίσης διακοσμητικές πινελιές από τη διαμονή του Δρος Έντγκαρ Μαρτς Κρούκσανκ. Μια από τις πιο αξιοσημείωτες διακοσμητικές πινελιές είναι τα πλακάκια του 12ου αιώνα που κοσμούν το τζάκι.

Η ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ

Καθώς ο Λ. Ρον Χάμπαρντ είναι ένας από τους πιο ευρέως αναγνωρισμένους συγγραφείς όλων των εποχών, η κληρονομιά του αποτελείται από περισσότερα από 80 εκατομμύρια γραπτών και ηχογραφημένων λέξεων. Η έκταση της 50-χρονης καριέρας του αντιπροσωπεύεται στα ράφια της Βιβλιοθήκης του Σαιντ Χιλ.

Με έργα μεταφρασμένα σε 90 γλώσσες, και με περισσότερα από 280 εκατομμύρια αντίτυπα σε κυκλοφορία σε περίπου 150 χώρες, ο Λ. Ρον Χάμπαρντ αναγνωρίζεται από τα Παγκόσμια Ρεκόρ Γκίνες ως ο πιο μεταφρασμένος και δημοσιευμένος συγγραφέας στον κόσμο.

Η ΑΙΘΟΥΣΑ ΤΩΝ ΠΙΘΗΚΩΝ

Η Αίθουσα των Πιθήκων αντλεί το όνομά της από την τεράστια τοιχογραφία που ζωγραφίστηκε από τον ανιψιό του Σερ Ουίνστον Τσόρτσιλ, τον Τζον Σπένσερ Τσόρτσιλ. Αυτό το μοναδικό έργο έχει μήκος 35 μέτρων και ύψος 3,5 μέτρων. Ο κ. Τσόρτσιλ ερεύνησε και σχεδίασε διάφορα είδη πιθήκων στον Ζωολογικό Κήπο του Λονδίνου για την προετοιμασία αυτού του έργου. Ζωγράφισε την τοιχογραφία σε μια περίοδο δύο μηνών, απεικονίζοντας πάνω από 140 πιθήκους από 20 διαφορετικά είδη να χαλαρώνουν και να παίζουν σε ένα βουκολικό τοπίο.

Ο κ. Τσόρτσιλ έγραψε για την τοιχογραφία: «Όσο κι αν προσπάθησα να το αποτρέψω από το να συμβεί, οι πίθηκοι έμοιαζαν με ανθρώπινα όντα· ο Κερκοπίθηκος Ντε Μπράζα, για παράδειγμα, μοιάζει πολύ με τον Σερ Τόμας Μπίτσαμ». Ένας καπουτσίνος που στέκεται μπροστά σ’ ένα καβαλέτο με πινέλο στο χέρι, απεικονίζει τον διάσημο θείο του κ. Τσόρτσιλ.

Πρόσφατα, συντηρητές έργων τέχνης αποκατέστησαν και καθάρισαν την τοιχογραφία. Για να συντηρηθεί το έργο για πολύ καιρό στο μέλλον, ένα ειδικά προσαρμοσμένο σύστημα ελέγχου θερμοκρασίας και υγρασίας εγκαταστάθηκε στην Αίθουσα των Πιθήκων. Και ενώ ακόμα εξυπηρετεί αξιοθαύμαστα τον αρχικό της σκοπό ως αίθουσα χορού, είναι τώρα και μια καλαίσθητη αίθουσα τσαγιού, όπου οι επισκέπτες μπορούν να συγκεντρωθούν όλες τις εποχές του χρόνου.

Ο ΣΚΟΤΕΙΝΟΣ ΘΑΛΑΜΟΣ

Ο Λ. Ρον Χάμπαρντ πούλησε την πρώτη του φωτογραφία στο National Geographic, ενώ ήταν ακόμα στην εφηβεία του, και ήταν ένας βραβευμένος φωτογράφος και ισόβιο μέλος στον Βασιλικό Φωτογραφικό Σύλλογο. Κατά συνέπεια, ο σκοτεινός του θάλαμος στο υπόγειο του Σαιντ Χιλ διαθέτει μια πλήρως επαγγελματική γραμμή εμφάνισης και εκτύπωσης, εξοπλισμένη με έναν υπερσύγχρονο μεγεθυντή Ilford Micromatic για την εποχή του που οι λάτρεις της φωτογραφίας εξακολουθούν να τον λατρεύουν.

Η JAGUAR

Ο Λ. Ρον Χάμπαρντ και η Jaguar XK-150 S του 1960 έγιναν ένα θρυλικό γνώρισμα στους φιδωτούς δρόμους που περιβάλλονταν από πυκνούς θάμνους στο Ανατολικό Γκρίνστεντ. Η Jaguar του Λ. Ρον Χάμπαρντ είναι μόνο ένα από τα μόλις 25 κουπέ σταθερής κεφαλής (σπορ αυτοκίνητα με μεταλλική οροφή) που κατασκευάστηκε το εν λόγω έτος παραγωγής.

Ο Ρον χρησιμοποιούσε τακτικά την Jaguar του ως «αυτοκίνητο για την κάμερα» για φωτογραφικές εξορμήσεις. Όπως ο ίδιος είπε κάποτε χαριτολογώντας: «Λυπάμαι που πρέπει να σας αναφέρω ότι η Jaguar με ξελόγιασε. Βγήκα για μια δεκαπεντάλεπτη βόλτα για να πάρω λίγο αέρα και γύρισα πίσω τρεις ώρες αργότερα».

«Η Έπαυλη Σαιντ Χιλ αποτελεί το καλύτερο παράδειγμα υπάρχουσας κατασκευής από ψαμμίτη στο Σάσεξ. Το Σαιντ Χιλ είχε μόνο μισή ντουζίνα ιδιοκτήτες. Θα συνεχίσει να υπάρχει στην αρχική του κατάσταση ως Έπαυλη».
– Λ. Ρον Χάμπαρντ
«Αν γνωρίζαμε και κατανοούσαμε τα πράγματα λίγο περισσότερο, όλοι μας θα ζούσαμε πιο ευτυχισμένες ζωές. Και υπάρχει τρόπος να τα μάθουμε και υπάρχει δρόμος προς την ελευθερία...»
– Λ. Ρον Χάμπαρντ

Έπαυλη Σαιντ Χιλ

ΜΙΑ ΣΥΝΤΟΜΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΕΠΑΥΛΗΣ ΣΑΙΝΤ ΧΙΛ

Ενώ είναι διεθνώς γνωστή ως η οικία του Λ. Ρον Χάμπαρντ, του Ιδρυτή της Dianetics και της Scientology, η Έπαυλη Σαιντ Χιλ συγκαταλέγεται επίσης στα κτήρια με τη μεγαλύτερη ιστορική σημασία στο Σάσεξ. Η πρώτη καταγραφή του Σαιντ Χιλ στα αρχεία εμφανίστηκε το 1567, όταν ο Στίβεν Μπορντ από το χωριό του Κάκφιλντ άφησε στη διαθήκη του ένα εξοχικό σπίτι και 49 στρέμματα βοσκοτόπου στον «Τόμας Νίκολας που ζει στην Έπαυλη “Saynt” Hill». Η μετάφραση της αρχαίας αγγλικής λέξης «Saynt» είναι «καψαλισμένος ή καμένος», μια μνεία στην πρακτική της αποψίλωσης εδαφών μέσω φωτιάς.

Πέρασαν ακόμη 150 χρόνια προτού το Σαιντ Χιλ (που ήδη γραφόταν στη λατινική του γραφή) να εμφανιστεί ξανά σε δημόσια αρχεία. Μια καταγραφή από το 1715 αναφέρει την αγορά της ιδιοκτησίας αυτής από τον Τζον Κρόφουρντ από το Άρντμιλαν της Σκωτίας. Ο Κρόφουρντ έχτισε ένα οικογενειακό σπίτι στο μέρος που βρίσκεται η σημερινή Έπαυλη του Σαιντ Χιλ, η οικοδόμηση του οποίου ολοκληρώθηκε το 1733. Σήμερα, ο πίνακας υδατογραφίας στο σπίτι ιακωβιανής αρχιτεκτονικής του Κρόφουρντ, που τον ζωγράφισε ο διάσημος τοπιογράφος Τζέιμς Λάμπερτ από το Λιους, βρίσκεται στη Συλλογή Χειρογράφων του Μπάρελ στο Βρετανικό Μουσείο.

Το 1792, ο μεγαλύτερος γιος και κληρονόμος Γκιμπς Κρόφουρντ γκρέμισε το σπίτι ιακωβιανής αρχιτεκτονικής για να χτίσει ένα σπίτι «οικιακής άνεσης και πολυτέλειας». Μετά την πρόσληψη ενός τοπικού λιθοχτίστη, του Χένρι Πόκοκ, ξεκίνησε η κατασκευή της μεγαλοπρεπούς έπαυλης που υπάρχει σήμερα. Η δομή, ένα θαυμάσιο υπόδειγμα στιλ από τα τέλη του 18ου αιώνα στην Αγγλία, χτίστηκε με ψαμμίτη από τοπικά λατομεία του Σάσεξ. Αν και ο αρχιτέκτονας του κτηρίου δεν μπορεί να επιβεβαιωθεί πλήρως, αρχεία της κατασκευής που έχουν επιβιώσει δείχνουν ότι η Έπαυλη ήταν εν μέρει έργο του Μπέντζαμιν Χένρι Λατρόμπ, που είναι πιο γνωστός για τα σχέδια του κτηρίου του Καπιτωλίου των Ηνωμένων Πολιτειών και του Λευκού Οίκου.

Σύμφωνα με την ιστορία της οικογένειας Κρόφουρντ, το Σαιντ Χιλ πέρασε από τον Γκιμπς στον μεγαλύτερο γιο του, τον Τσαρλς, ο οποίος το κληροδότησε στον μοναχογιό του, τον Ρόμπερτ, το 1814. Ο Ρόμπερτ, ο τελευταίος της οικογένειας των Κρόφουρντ που διέμενε στην Έπαυλη, δούλευε ως δικαστής και έπαιξε σημαντικό ρόλο στην εγκαθίδρυση της πρώτης σιδηροδρομικής γραμμής του Ανατολικού Γκρίνστεντ.

Στα τέλη του 19ου αιώνα, το Σαιντ Χιλ ήταν η έδρα του Δρος Έντγκαρ Μαρτς Κρούκσανκ, ενός γιατρού που παρασημοφορήθηκε για την υπηρεσία στις ένοπλες δυνάμεις της Βρετανίας και διάσημου μικροβιολόγου που ίδρυσε ένα από τα πρώτα βακτηριολογικά εργαστήρια στον κόσμο.

Υπό την εποπτεία του Κρούκσανκ, η έπαυλη επεκτάθηκε σε μεγάλο βαθμό: πρώτα με τις προσθήκες της ανατολικής και της δυτικής πτέρυγας στο κτήριο της Έπαυλης, και ύστερα με το κτήριο του Νότιου Ξενώνα και τις πύλες το 1892 και τον Βόρειο Ξενώνα και τους στάβλους πέντε χρόνια αργότερα. H λίμνη και η λιμνούλα με νούφαρα (όπου βρίσκεται τώρα η πισίνα) κατασκευάστηκαν επίσης κατά τη διάρκεια της διαμονής του Κρούκσανκ.

Κατά τη διάρκεια του Βʹ Παγκοσμίου Πολέμου, η κυρία Νέβιλ Λάσκι ζούσε στο αρχοντικό. Άνοιξε τις πόρτες του σε αναρρώσαντες αξιωματικούς της Βρετανικής Βασιλικής Αεροπορίας, ασθενείς του Σερ Άρτσιμπαλντ ΜακΊντο, ενός πρωτοπόρου στην επανορθωτική χειρουργική που εργαζόταν στο Νοσοκομείο Βασιλίσσης Βικτωρίας του Ανατολικού Γκρίνστεντ.

«Η Έπαυλη Σαιντ Χιλ αποτελεί το καλύτερο παράδειγμα υπάρχουσας κατασκευής από ψαμμίτη στο Σάσεξ. Το Σαιντ Χιλ είχε μόνο μισή ντουζίνα ιδιοκτήτες. Θα συνεχίσει να υπάρχει στην αρχική του κατάσταση ως Έπαυλη».
– Λ. Ρον Χάμπαρντ

Στη συνέχεια, τον Οκτώβριο του 1945, η κα Μάργκαρετ Μπιντλ, η σύζυγος ενός Αμερικανού Πρέσβη, αγόρασε το Συγκρότημα Κτηρίων του Σαιντ Χιλ. Ενώ ήταν ιδιοκτήτρια της Έπαυλης για δύο μόνο χρόνια, έκανε πάρα πολλές αναβαθμίσεις στο αρχοντικό με τα 30 δωμάτια, και μία εκ των πιο σημαντικών ήταν ο εκσυγχρονισμός των υδραυλικών εγκαταστάσεων. Εντούτοις, η προσθήκη για την οποία η κα Μπιντλ είναι πλέον αξιομνημόνευτη είναι η ευφάνταστη τοιχογραφία που παράγγειλε για την αίθουσα χορού της Έπαυλης από τον ζωγράφο Τζον Σπένσερ Τσόρτσιλ, τον ανιψιό του Σερ Ουίνστον Τσόρτσιλ.

Το Σαιντ Χιλ έγινε το σπίτι του Μαχαραγιά της Τζαϊπούρ της Ινδίας, στα τέλη του 1940. Κατά τη διάρκεια της δεκαετίας της κυριότητάς του, ο Μαχαραγιάς πρόσθεσε μια σειρά από εκλεκτά αρχαία ινδικά και ευρωπαϊκά έπιπλα στην κατοικία.

Ο Λ. Ρον Χάμπαρντ απέκτησε την Έπαυλη Σαιντ Χιλ και περίπου 240 στρέμματα της γύρω περιοχής τον Μάρτιο του 1959. Η Έπαυλη ήταν η κατοικία του Λ. Ρον Χάμπαρντ και η παγκόσμια έδρα για τη θρησκεία της Scientology μέχρι το 1967.

Προς τιμήν της Εκατονταετηρίδας του Λ. Ρον Χάμπαρντ (1911-2011), η Έπαυλη Σαιντ Χιλ υποβλήθηκε σε σχολαστική ανακαίνιση και αποκατάσταση από τις κορυφαίες εταιρείες συντήρησης και σχεδιασμού της Αγγλίας.

Καλώς ήρθατε στο Σαιντ Χιλ.